Sunday, March 25, 2007

"Weg met die ouderwetse ronde kom!"

"Goudvissen zijn koudwatervissen. Ze hebben dus geen speciaal zeewater nodig en het hoeft ook niet verwarmd te worden, net zoals tropische vissen.
Ze zijn ook goedkoop en na de aanschaf van het aquarium kost het heel weinig om voor ze te zorgen.
Goudvissen houden in een ouderwetse ronde kom is niet goed voor ze. Ze hebben dan niet genoeg ruimte om te zwemmen en niet genoeg zuurstof om te ademen. Het ronde glas weerkaatst het licht op een manier die hen zenuwachtig maakt. Ze zijn gelukkiger en gezonder als ze in een groot aquarium worden gehouden.
Een goudvis waar goed voor gezorgd wordt, kan verbazend lang leven: misschien wel twintig jaar."


Volgens 'De Zondag' op zondag 25 maart 2007

2 comments:

Anonymous said...

mijn goudvissen zaten in een groot balkvormig glazen aquarium, wel niet supper groot, maar grootgenoeg dat je em terplekke moest vullen met water omdat ik em anders nauwelijks kon dragen.
anyway, that didn't save em. noch zijn ze 20jaar geworden, want dan zouden ze nu nog leven.
en mijn guppies nog minder, die aten elkaar op, ondanks het voldoende eten. :s

CocktailSaurus said...

Ocharme...

Hadden ze mooie kleuren? Zat er een filtertje in? Genoeg beweging in het water? Dan konden ze niets anders dan gelukkig zijn, denk ik...
Anders kon het zijn dat er een of ander soort bacterie in het water zat?
En guppy's doen dat inderdaad soms wel eens, de mijn gelukkig net niet :-)