Friday, April 6, 2007

Inzinking #1

Het is zoals ik van begin wist wat er ging gebeuren. Ik had het voorspeld, ik en mijn zelfkennis wisten het. Van in het begin! Toch deed ik het, weer eens iets waar ik van dacht "kom, dat lijkt me plezant, dat kan ik ook wel, denk ik...". Ik en mijn 'flings'... Altijd iets willen proberen, en denken dat je het kan volhouden. En wel weten dat het uiteindelijk op niets gaat uitdraaien, maar toch beginnen. "Als ik een beetje organiseer, kan ik dat wel in mijn 'drukke' agenda plaatsen?". Niet dat ik een drukke agenda heb ofzo, ik kan gewoon niet organiseren!

Bewust moet ik zijn. Bewust wat ik wil en wanneer ik het wil. Ik hou me teveel met prutsjes bezig. Ok, die prutsjes zijn leuk enzo, dat niet. Maar ik mag me niet er teveel bezig mee houden, ik wil ook andere dingen doen, zodat ik op het einde van de dag kan terugblikken en zeggen "Voila! Zie eens een waardevolle dag!".

"Ik kan toch wel een blog runnen, zeker? Gewoon soms eens iets posten!" was wat me overhaalde om toch maar aan een nieuwe fling te beginnen. En kijk eens!! Hoe lang heb ik al niets gezegd? Een HELE WEEK! Ik schaam me diep, ik stel AL MIJN LEZERS TELEUR! Hoe heb ik het zo ver kunnen laten gebeuren? Ik hield me zelfs bezig, als ik zo op de trein zit en de krant lees ofzo, om naar onderwerpen te zoeken. Ik hield zelfs de krantenknipsels bij, zodat ik later, als ik thuis kwam, er iets op de blog te plaatsen! Ik kan natuurlijk ook iets over mijn leven zeggen, maar kom geef toe, zoiets als die nachtverschrikking gebeurt niet weer, ik ben te saai. "Maar misschien heb ik een leuke kijk op de actualiteit?", niet? Ik kan gewoon kijken in de krant en dan hier iets zeggen, zodat de mensen die, waarschijnlijk, ook het nieuws volgen mijn mening kunnen lezen? Ok, slecht idee, maar toch, ik moet toch iets zeggen?

En dan zit ik nog met welke titel ik ga gebruiken? Het moet iets catchy zijn, ik mag niet klungelig overkomen. Ik tiep al zo slecht, maar dat kan ik misschien maskeren met een mooie lay-out en een titel? Oooh, en dan zijn er nog die labels die je kan plakken op je posts, dat is ook heel belangrijk... En de kleurtjes? DE FOTOOKES!! Ik MOET foto's plaatsen! Dat is aantrekkelijker... Aah crap...

En dan komt het in me op... Een zeer zelden gevoel van verlichting... Ik ben opeens rustig. Mijn ademhaling is normaal. Mijn hart klopt nietmeer sneller dan 180/minuut. Mijn ogen tollen nietmeer. De omgeving blijft stil staan. Allemaal omdat ik eens nadenk (moet ik eens vaker doen) en alles rustig in me opneem. Het kleine feit dat ik soms eens vergeet: Ik heb hoogstens 3 lezers! Ik kan me het permitteren om te slacken.

Misschien kan ik daar mijn concept van maken? "Ik kreeg het idee door veel te drinken..."

6 comments:

Anonymous said...

BEn ik wel meegeteld bij die 3 lezers?

depolle said...

ik ben lezer 2

CocktailSaurus said...

en ik tel mezelf ook als lezer #3...

Alhoewel ik mijn werk nooit lees... ik word daar zo depressief van.

Anonymous said...

voila nummer vier.
en voor de rest: best herkenbaar.

CocktailSaurus said...

Fantastusch, dan moet ik nietmeer zielig doen en mezelf nietmeer als lezer beschouwen om aan mijn streefdoel van drie lezers te geraken!

Dit wordt een dag om te vermelden in mijn dagboek!

Anonymous said...

Maak daar 5 van.
Btw: "Ik kreeg het idee door veel te drinken..." die quote komt mij bekend voor ..